Solsken och vår på gång?

Idag skiner solen för fullt, fåglarna kvittrar och ett litet hopp om våren tänds. I köksfönstret trängs plantor som ska förse mig med gurka, tomater och chili, och därmed är årets första mål uppnått. Likaså är målet om att sälja minst tio grejer redan avklarat, och tanken är att fortsätta vidare där.

Bäckenet krånglar fortfarande rejält, och jag har nu fått träffa en ortoped som är riktigt vass på just SI-leder. Han har granskat mina röntgenbilder och visat att det finns förändringar som gör att dom mest troligt aldrig kommer funka som dom ska igen. Och efter undersökningen konstaterade han att det här är ett solklart fall av just SI-ledssmärta, medan inga andra kringliggande leder krånglar alls. Därför står nu valet mellan att bränna nerver, så att hjärnan helt enkelt inte får några signaler om smärtan, eller att steloperera. Min spontana tanke var att bränna nerv kändes bäst att börja med, eftersom det är ett mycket mindre ingrepp och som inte kräver narkos. Men då måste vi först hitta ett bedövningsmedel som jag tål, eftersom det enda jag vet om i nuläget är avregistrerat i Sverige. Med andra ord vet man ännu inte om nervbränningsalternativet ens är ett alternativ. Och även om det görs så läker nerven vanligen ihop på ungefär ett år, och då behöver man göra om det igen. Så vi får se, helt enkelt. Men det känns ändå bra att det rullar på lite mot möjliga lösningar, så jag förhoppningsvis inte behöver leva med den här smärtan i resten av livet.

Kommentera här:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.