Vi lever

Jag lever. Wally lever. Katterna lever. Danne lever. Vi alla lever. Jag har bara inte hunnit/orkat med att skriva här på sistone. Det tär på krafterna att börja på ett nytt jobb (vilket är av en karaktär som inte hör hemma på en blogg), samtidigt som hästen gått ut på bete och har sommarlov. Inte så mycket att skriva om, med andra ord.

Tänkte dock lämna ett livstecken, och i samma veva lägga upp ett gäng bilder som jag inte tror har publicerats tidigare. Dom är fotade i april om jag inte minns fel. Wally ser ut som en helt annan häst nu, när han tappat vinterpälsen och är alldeles gyllengul. Växer så det knakar gör han också, snart är han d-ponny.

Jag ska ta tag i att fixa bilderna från betessläppet för en månad sedan, dom har också fått hamna på väntelistan p.g.a. brist på energi (och intresse, det har inte varit så lockande att sitta framför en skärm och fokusera stenhårt på fotoredigering sen senaste tiden). Men som sagt, nu har han sommarlov och tas egentligen bara in i stallet för att få påfyllning av flugspray då och då. Förhoppningsvis blir det lite mer aktivitet till hösten när hästarna är tillbaka på lösdriften, och då blir det av naturliga skäl mer att skriva om också. Ni skulle förmodligen ledsna om jag två-tre gånger per vecka bara uppdaterade om hur många duschar med flugspray han fått den här gången. För den som är intresserad kan jag berätta att det ligger på totalt ca 12 st tryck á ca 30 cm Centaura per gång, och att han därefter ser ut som en dålig zebra.

Kommentera här:

