På planet

När det här inlägget skrivs sitter jag på planet på väg hem. Det publiceras dock först efter att vi landat, eftersom planet inte har wifi. 

För två år sedan var jag jättenervös över att flyga, men gjorde det ändå för att det skulle bli svårare att ge mig ut på tågluff i Europa annars. Det hade ju inte varit lika roligt att spendera minst en heldag på att ta mig ner till det som annars skulle bli startorten direkt efter en två timmar kort flygresa. 

Förra året var vi på Island och dit tar man sig ju inte utan flyg (båt är definitivt inget alternativ i min värld). Men det verkar ha varit bra att utsätta sig för flygresor då och då. För på vägen hem idag var jag i det närmaste helt lugn. Lite som med tandläkaren, går man bara dit årligen så blir det betydligt lättare. 

Just nu är vi över Danmark. En dryg timme kvar innan ankomst i Västerås. Då blir det hemfärd, byte till stallkläder och iväg till guledjuret. Egentligen skulle jag nog helst parkera mig i sängen med katterna, men det har blivit på tok för lite hästtid den senaste veckan så han får komma i första hand idag. 

Kommentera här:

