Jag har ju glömt att berätta

För några dagar sedan var jag ute och sprang en sammanhängande liten slinga för första gången på nästan ett år. Dvs första gången efter skadan i benet. Jag skulle egentligen ut på en promenad, men testade att jogga lite för att se om det fungerade. Och det gjorde det. Någonstans mellan 500-1000 meter knåpade jag ihop. Mer exakt är svårt att säga, eftersom jag inte hade igång någon gps-mätare och heller inte tittade på klockan. Men det gick i alla fall bra, och jag märkte inte av några ökade problem i muskeln efteråt. Himla skönt att det äntligen blivit varmt ute så benet fungerar igen!

Nästa gång jag bestämmer mig för att snöra på mig löparskorna så ska gps-klockan med och logga rutten, så jag kan kolla hur min baseline ser ut på en kilometer gällande både tid och puls. Sen är det bara att börja träna mer för att höja nivån igen. Jag kanske får lära Wally att springa snällt intill mig, så jag kan rasta honom i samma veva.

Min plan att tappa de kilon jag gått upp har inte gått något vidare hittills. Jag blev ju av med ett, men det har jag säkerligen hämtat upp igen. Att skriva uppsats kräver nämligen stora mängder godis, för att muta hjärnan. Det finns säkert de som säger att det går lika bra på annat sätt, men dom har fel. Punkt. Men om en månad är uppsatsen inlämnad, förhoppningsvis godkänd och examinerad – sen har jag faktiskt ingenting att skylla på längre. Då är det beach 2018 som gäller (detta året känns ju rätt kört, om jag inte sätter en jäkla fart från och med idag).

I år bryter jag min tre år långa tradition att springa Vårruset. Jag hade gladeligen hasat mig runt det enligt bästa förmåga i år också, men när det går av stapeln i Västerås så befinner jag mig i Göteborg och vice versa. Det kanske får bli ett blodomlopp i Västerås framöver istället, det genomförs först i slutet av augusti så då borde jag till och med orka springa hela vägen om benet sköter sig.

Kommentera här:

