En gul bildbomb

Bildinlägg utlovades, så bildinlägg blev det. Det är är bilder från hans bäng-i-bollen-dag. Då när det blåste rejält, och han var som en vindfångare som for iväg för minsta luftström. Det var innan hans växtspurt, så här är han fortfarande väldigt ojämn.

Han passade även på att ta en svängom med körpisken. Det är ju himla skönt att se att han inte är ett dugg spörädd. Förhoppningsvis kan jag lära honom att plocka upp spön på kommando framöver, det vore ju himla smidigt sen när han är inriden ifall man skulle råka tappa sitt spö i skogen. Och innan någon undrar varför jag förutsätter att jag behöver rida med spö så kan jag meddela att jag har det som en säkerhetsgrej, då jag exempelvis varit med om hästar som backar ner i diken eller kliver ut i vägen när det kommer bilar, och sådant som kan utgöra en rejäl risk. Då tar jag hellre till ett spö än att bara åka med och försöka skänkla fram en häst som inte lyssnar, och hittills har det nog hänt en enda gång. Men det mest vanliga scenariot är att spöet fungerar som insektsbortviftare, eftersom man enkelt kan fösa bort allt från bromsar till myggor med det. Och en sån brukar hästarna uppskatta.

Kommentera här:

