Examenspresenter

Det här är ett helt nytt fält för mig. Studentmottagning och studentpresenter har jag ju både firat/mottagit själv samt varit med vid andras. Men universitetsexamensparty har jag aldrig närvarat vid. Men som jag tolkat det blir det ungefär samma sak, minus blommor runt halsen eller den vita mössan. När jag tog studenten fick jag bl.a. en ny mobiltelefon, vilket jag inte kommer behöva den här gången (peppar, peppar, håll dig i skinnet iPhone!). Men det finns ju alltid andra saker som går hem. Vissa anser att man ska få minnesvärda saker, men sen är ju frågan hur man ser på det uttrycket. Minnesvärd som i prydnadspryl = inte så roligt. Prydnadsgrejer bara för att är inte riktigt min stil. Därför tänkte jag lista två andra saker, som jag gärna skulle ta emot och som är minnesvärda men ändå användbara.

  • Presentkort på Cervera. En ny servis, låter inte det väldigt examenspresentigt? Just nu har jag och Danne var sin hög med tallrikar i skåpet, där det gått flisor ur ungefär varannan och stilen är allt annat än enhetlig. Därför vore det himla roligt att investera i nya tallrikar av matchande stuk, ur en serie där man kan komplettera för all framtid. Jag har länge tittat på Swedish Grace, vilket också fungerar fint ihop med den servis jag fick några delar ur när jag var yngre (Louise, som ser ut som Swedish Grace fast med blommor målade ovanpå ax-mönstret). Dessvärre kostar ju varje tallrik en hel del, så presentkort för att lösa ut en del av dom vore inte helt fel.
  • Exklusivt schabrak. Schabrak i sig är en vardagsgrej, men så finns det ju de där som är lite för dyra för att man ska köpa dom till sig själv. Samtidigt som man ändå går och suktar efter dom och gärna skulle vilja göra slag i saken. Därför kan gärna någon annan få göra det åt mig. Schabraket jag fastnat för finns hos www.psofsweden.se och heter Pacific Ocean. Dressyrmodellen (vilket är det som passar bäst till tömkörningsgjorden tills han är gammal nog att ridas med sadel) i storlek full. Själv är jag nojig för att det snart utgår ur sortimentet, så förhoppningsvis kan någon planerande själ se till att klicka hem det åt mig i förväg så jag slipper gå miste om det.
Kommentera här:

