Då var den väck

Tanden är numera ett minne blott. Dessvärre är hålet efter den inte lika enkelt att bli av med, det är ömt och svullet där tanden nyss satt. Nu väntar några dagar med försiktigt ätande, och jag får heller inte anstränga kroppen. Så där rök min idé om att åka till gymmet idag. Nåväl, det får det väl vara värt för att slippa bita mig i kinden dag som natt framöver.

Wally får också ta det lugnt tills jag är fit for fight igen. Det känns inte så viktigt att han tas ut för promenader eller lösgalopper nu när hagen har stora, torra partier igen. Då är det bättre att han busar omkring där med sina kompisar, och så kan vi öva på allt han behöver kunna någon annan gång.

Nu ska jag ägna mig åt att vila mig i form igen. Och försöka få i mig nån slags mat.

Kommentera här:

