På gång igen

I torsdags var jag förbi gymmet för att teckna nytt gymkort, och idag var det dags att inviga det. Danne gjorde gymdebut på den här kedjan (han har varit på ett annat ställe för ca 2 år sedan, sisådär 3-4 gånger totalt) och jag återvände, eller hur man nu ska uttrycka sig.

Sisådär 35 minuter landade det på i alla fall, rätt lagom start sådär. Så nu är jag äntligen igång igen. Vänsterbenet skötte sig någorlunda så förhoppningsvis ska det funka att sätta igång och sen långsamt höja träningsnivån igen. Det borde gå lite bättre nu när det är varmare ute, eftersom det främst är kyla som gör att det krånglar.

Innan gymmet var jag i stallet och ägnade tid åt min gula springare. Han börjar se mer och mer vettig ut nu, när vinterpälsen lossar för fullt. Inte alls lika maläten som innan. Han fick rasta sig lös på ridbanan en stund, där vi också tränade lite halter. Han kan det rätt bra (när han vill), ena gången hade han satt fart i galopp när jag bad om en halt och hans reaktion var då att sätta sig på rumpan och tvärstanna. Jag kan lova att han fick rejält med godis för en så snabb reaktion. Det märks dock att han växer, för då är han inte lika sugen på att dra iväg några snabba repor. Testade en inkallning när han stod på andra sidan av ridbanan också, och smackade för att se hur han skulle tolka det. Då kom han rakt mot mig i trav, så även fast vi inte tränar momenten särskilt mycket så verkar dom sätta sig rätt bra ändå.

Guleböjen fick möta bäcken igen för nån vecka sedan (eller ja, det är ganska standard att vi går ner där). Vattnet har sjunkit undan ganska mycket nu när all snön smält bort och runnit iväg. Jag hoppas att det ska bli mindre grumligt sen, så jag kan se om det är lämpligt att öva på att kliva ner i vattnet också.

Kommentera här:

