Jag gör inte vad jag borde

Just nu ska jag egentligen ha jobbat färdigt med c-uppsatsen för dagen, vara nöjd med min insats och fortsätta med fritidssysslor. Så är det inte. Det felar redan i första delen, för jag har knappt börjat med dagens c-uppsatsarbete. Jag blev så irriterad på det igår, att det fortfarande hänger kvar och gör att jag mest vill blänga surt på det där excelbladet, räcka ut tungan åt det och lämna datorn med orden ”sitt nu där och skäms!”. Jag ska nämligen konvertera text till siffror, och det gick inte riktigt som planerat igår. Någonstans har det blivit ett fel, så nu måste jag antingen felsöka med luskam (dvs inte riskera att rätta till ett fel och missa ett annat) eller göra om ungefär hälften av det jag gjort de senaste två dagarna. Det lutar åt det sistnämnda. Därför är irritationen enorm. Tur att det är långhelg, så att jag kan ta igen timmarna då när frustrationen över det hela planat ut en aning.

Istället för att hålla på med siffror har jag därför tittat på kristaller. Inte hokus-pokus-kristaller, utan sånna man pysslar med. Facetterade glaspärlor, kanske är ett lämpligare ord, eftersom dom inte är äkta. Jag har nämligen en väldigt fin plan för ett, i mitt huvud, väldigt fint pannband till Wally. Så jag har sopat rent eBay och AliExpress i jakt på de rätta pärlorna (som nu ligger sparade i varukorgen) samt köpt tre begagnade pannband som matchar mina kriterier. Nu återstår bara att få hem pannbanden, mäta bredden och därefter beställa de pärlor som passar in. Dessvärre tar det ju sisådär 4 veckor att få hem paket från Kina, så även om pannbanden lär dyka upp nästa vecka så dröjer det innan jag har ett färdigt resultat att visa upp. Men den som väntar på något gott… Dessutom behöver han inte ens använda pannband för tillfället, eftersom han bara strosar omkring i grimma, så det är inte akut.

Jag har också tittat på lite grejer som jag vill ha i examenspresent. På den önskelistan finns bland annat ett schabrak från PS of Sweden (dressyrmodell, storlek full i färgen Pacific Ocean). Jag får nog ta och skriva ett eget inlägg för det där, man tar ju ändå bara examen från universitetet en gång. Eller ja, det kan ju bli en magister-/masterexamen framöver, men det känns inte som att man firar lika stort som den första.

Såhär ser hans nuvarande ena pannband ut, det som ännu inte matchar hans färg. De jag tänkt pyssla ihop själv ska förhoppningsvis se alldeles strålande ut till hans päls både nu och sen.

Kommentera här:

