Jag var på vippen att vara smart

Igår bestämde jag mig för att hoppa av vårens andra extrakurs. Jag tänkte att jag skulle fokusera på enbart c-uppsats, och ha massa tid över åt att njuta av solen. För att inte tala om all fritid jag skulle ha. Det kändes som ett fullt rimligt beslut, att bara läsa 100% och ägna mig åt guldhäst, katter och sambo. Sen somnade jag.

Idag klev jag upp, inställd på samma spår. Nu på eftermiddagen skulle jag maila kursansvarige och meddela mitt beslut. Det gjorde jag inte. Istället kollade jag kursens studiehandledning, och tankarna från gårdagen började blekna. Några minuter senare fanns inte minsta spår av att jag någonsin tänkt skippa den där kursen. För den verkar så himla rolig. Och jag tror inte att det kommer kräva så himla mycket extratid ändå, så det ska nog gå att klämma in den här kursen lite då och då som paus från c-uppsatsen. Nu får jag helt enkelt skylla mig själv om det blir för mycket, för nu har jag varit på väg att ta mig ur det hela men ångrat mig.

Fördelen är att den går på distans, så rent teoretiskt kan jag parkera mig på en filt i hagen och titta på föreläsningar i ipaden där. Det lär förmodligen inte hända, för då kommer jag ha tre glada hästar över mig rätt snart. Men kanske på gräsmattan utanför lägenheten, den är ju hästfri. Att sitta ute i friska luften och lära sig mer om styrketräning, det låter faktiskt riktigt trevligt.

Kommentera här:

