Diamond painting på gång

Idag har jag kommit en bit till på min senaste diamond painting. Det är en av de tre specialbeställda jag köpt, som föreställer mina katter. Just denna är en bild av Lillfisk, vilket man nu börjar se. Men det är helt klart ett långtidsprojekt. Just denna bild är totalt 50×50 cm, och den lilla bit jag ”ringat in” i översta bilden tog sisådär en timme att göra färdig. Det tar mycket tid när det är många olika nyanser som ska läggas enligt en förutbestämd ordning.

Jämför den här lilla biten med hur stor del den motsvarar nedan. Då förstår ni hur många timmar som ligger bakom det jag gjort hittills, och hur galet många fler som kommer krävas innan den är klar. De olika pärlorna är sorterade i plastshotglas samt i ziplockpåsar, men jag har beställt en dosett från ebay för att enklare (och säkrare!) kunna sortera framtida pärlor.

9 thoughts on “Diamond painting på gång

    • Har beställt mina från AliExpress. Dom kommer upp om man söker på ”personal diamond painting” där, jämför sedan lite priser mellan olika säljare innan du beställer så du inte betalar överpris. Det tar dock ungefär en månad att få hem paketet sen, men det kan det vara värt :) . Mina 50×50 cm har kostat ca 150 kr st.

      • Okej, men om man beställer därifrån, hur får man sitt motiv där då som man vill ha?😳 Jag är nybörjare på detta..

        • Man bifogar sin egen bild (med rätt proportioner utifrån den storlek man valt, så man inte skickar en rektangulär om man beställt kvadratisk) i ett meddelande till säljaren efteråt. Så först letar man upp en säljare som man vill köpa av, klickar hem den storlek man tänkt sig (mina tavlor är 50×50, men 40×40 räcker till gott och väl när man gör sin första, det tar lång tid att bli klar!) och betalar. Därefter går man in på sin orderhistorik och klickar vidare på den tavla man köpt (”view detail”), och bifogar bilden i rutan längst ner på sidan :)

          • Super tack för ditt svar!😍 Jag förstår just nu men frågan är om jag förstår sedan när jag ska beställa 😖 Har du någon säljare där att rekommendera?☺️

            • Jag brukar köpa från olika varje gång beroende på vem som säljer billigast (och så länge det är fyrkantiga diamanter, det blir snyggare än runda). Fördelen med AliExpress är att om paketet inte dyker upp inom angiven tid (vanligen max 40 dagar) så kan man få pengarna tillbaka rätt enkelt, oavsett vilken säljare man köpt från :)

              • Okej, tack!☺️ Har du någon aning om vad som händer om man skulle beställt något med ett motiv där det är exempelvis runda detaljer eller om det är ett spetsigt hörn på någon detalj? Går det ens? Såg någon som hade gjort eget motiv där det var spetsiga detaljer med i motivet men hittar inte på det nu så kan inte fråga personen..😖

              • Det brukar gå bra ändå, eftersom det finns så många olika nyanser som kan hjälpa till att skapa känslan av att något är runt/spetsigt. La nyss upp en bild på den jag håller på med nu på instagram (idakack), där kan du se en bit av ett kattöra med vita blommor i bakgrunden

Kommentera här:

