Många nya intryck

Första dagen på praktiken = det blir en lugn kväll. Men det känns som att jag hamnat på ett himla bra ställe, så nu ska jag bara ta mig igenom de första dagarna så ska det nog klarna och bli lättare sen.

Gick raka vägen in till sängen och sov i nån timme efter att jag kom hem, sen var det bara att pallra sig upp och åka iväg till stallet. Pyttehäst fick springa lös på ridbanan en kort sväng, äta sitt kraftfoder där ute och sen tillbaka in i hagen. Det var lagom med ansträngning för oss båda idag, kände jag. Han lär få en lugnare vecka nu när min hjärnkapacitet förbrukas på arbetstid, sen kan vi sätta igång med lite roligare aktiviteter om någon vecka eller två när jag är på banan igen och hans sår borde ha läkt ihop. Min plan är att börja använda klicker för framtida träning, så han ska ”klickas in” framöver och få börja med någon lätt uppgift att träna in. Det kräver ju dock ett större mått av fokus från mig, så just nu funkar det inte riktigt med allt nytt på praktiken som snurrar runt i huvudet.

Nu ska jag bara invänta att vi får en sån där färdig matkasse med recept levererad till dörren, fixa ihop en maträtt, äta, ställa in matlådor i kylen och parkera mig i soffan tills det är dags att gå att lägga sig igen. Och ni ska få avnjuta ytterligare två bilder från gårdagen:

Det ska bli så roligt att se hur han ser ut i sin sommarpäls än. Nu är han flera färger på en gång med ljust fluff, grå fält där hans kompis kliat honom, smutsfärgad av lera, guldgul lite här och där, mörkgul på andra ställen.

Kommentera här:

