Fler bilder från gårdagen

Väldigt blå och rätt mörka bilder, men det är bättre än inget. Det här är de sista bilderna från gårdagen, idag ska jag försöka skörda nya vid ett tidigare klockslag så det kan bli lite mer ljus. Det blir dessutom med filmkamera eller systemkamera, istället för mobilen som jag använde mig av igår. Jag ser oerhört mycket fram emot helgen, då jag kan åka ut på förmiddagarna och förhoppningsvis ha alla möjligheter att få till tjusiga foton. Synd bara att han ser ut som en rugguggla för tillfället. Han är mitt inne i fällningen, så på rumpan är det kort päls, på ryggen har hans kompis hjälpt till att klia bort lösa hår på en fläck som nu mest liknar ett malätet hål, där emellan är det fluffig och krullig (!!) päls. Veterinären frågade först om det var en american curly jag hade, för den dagen hade det regnat på honom så även övrig päls var vågig. Det ska bli spännande att se hur han ser ut om några månader, när den ljusa vinterpälsen är helt borta och det som kvarstår förhoppningsvis är en slät och fin sommarpäls.

foto-2017-03-02-17-34-54

Det är inga fel på steglängden hos den här grabben. Trots att det borde göra lite ont efter kastreringen så tog han långa, vägvinnande steg i ett högt tempo.

foto-2017-03-02-17-33-19

Snap-reflexer på grimman är praktiskt, dom syns från flera håll.

foto-2017-03-02-17-26-40

Ena hörnet av ridbanan består av en mindre sjö för tillfället. Isen är dock ganska spröd och går sönder om det finns lite kraft i steget, men han var duktig och undvek att springa där ändå.

Kommentera här:

