Städa, laga, packa

Efter att ha avnjutit en promenad i solskenet efter skolan var det bara att skrida till verket med allt annat som måste göras för tillfället. Skruvhålen i väggarna är numera spacklade och fina, så det är dags att fixa den sista packningen innan storstädningen sätter igång på allvar.

Min plan är att allt ska vara färdigt på torsdag kväll, eftersom fredagen ägnas åt annat och lördag är avflyttningsdag. Det enda som ska göras i lägenheten på lördagen är alltså den sista slutputsen innan jag går ut genom dörren och låser för sista gången. Det känns helt galet, att efter den här helgen har jag inga fler ärenden till den här sidan av stan. Det är som att avsluta ett kapitel. I över 1,5 år har jag bott i storstaden, och nu ska jag fortsätta livet i en betydligt mindre stad igen. Ett jo-jo-liv, där jag flyttar omkring än hit än dit mest hela tiden. Det är dags att plantera mig själv någonstans snart, att bli en rotfast gammal ek istället för flyghavre. Men än så länge vet jag inte riktigt hur man gör när man planterar sig, det längsta jag bott i samma stad (och då inte på samma adress) är åtta år. Ganska rotlös, liksom. Det enda som saknas är väl en utlandsflytt, men om jag börjar fundera över det för mycket så lär jag säkerligen se till att det också blir av, så det ska jag förstöra avstyra redan innan det når ett djupare tankestadie.

Nej, packning var det dags för nu. Skrid till verket och lämna datorn, människa.

procrastinationquote2

Kommentera här:

