Guldstjärna till guldhästen

Alltså den här hästen, det känns nästan overkligt att han är min. Sådär att jag nästan behöver nypa mig i armen för att vara säker på att jag inte drömmer.

Idag hade han gömt sig i hagen, så när jag kom ut hittade jag först hans bästa kompis som stod vid balen och åt. Därefter en annan häst längst bort i hagen – men ingen guling. Så jag funderade över om han tagit sig in i hagen intill, där det går två andra hästar, och korsade hagen för att komma till staketet och få en överblick över deras. Då rasslade det till mellan träden, och vips kom Wally promenerande (i rätt hage). Var han gömt sig vet jag inte, men han kom så glatt och mötte mig och följde sedan med utan grimma.

wally18feb

Väl inne i stallet skötte han sig i det närmaste helt exemplariskt medan jag fixade med hoven (som ser allt bättre ut!), guldstjärna för det. Han är verkligen en fullkomlig toppenhäst, som det ska bli så himla roligt att börja arbeta med mer framöver. I dagsläget håller vi mest på att lära känna varandra och att lära in baskommandon som att stanna och gå, och jag längtar efter den dag då han är redo både mentalt och kroppsligt för att börja arbetas mer så jag får se hur han rör sig då.

wally18feb2

Rörligheten i hagen är det i vilket fall inga fel på. Han kan både böja sig rejält i sidled och lyfta på bakbenen.

Kommentera här:

