Packa, packa, packa

Det är vad jag borde göra. Packa färdigt allting, städa ur lägenheten, lägga upp några grejer på salusidor och sedan plugga i väntan på helgen. Men det gör jag inte. Istället sitter jag i soffan och gör inget vettigt alls.

Det ska bli så vansinnigt skönt när den här flytten är avklarad. Att slippa räkna ner dagar till när allt ska vara packat, städat och klart. Och framförallt att bo i Västerås på heltid, med Danne och djuren. Slippa åkande fram och tillbaka, för att istället få vara stationär på en enda plats. Nåväl, det lär bli lite åkande ändå eftersom c-uppsatsen skrivs ihop med en klasskamrat i Göteborg, samt den vecka allt ska examineras. Men det blir ju ändå rätt korta visiter, som inträffar ganska sällan och bara till juni.

Nästa lördag slipper ni mitt eviga flyttjat för den här gången. Då övergår det till uppackning istället, vilket inte är alls lika tråkigt. Insåg precis att det här är sjätte flytten på fyra år. Galet. Fördelen är väl att man slänger en del prylar i varje flytt.

Nog klagat på flytt för tillfället. Nu ska jag ta mig i kragen och sätta igång.

moving_o_1733859

Kommentera här:

