Guds gåva till mänskligheten

Alltså chilipasta, det är så vansinnigt gott att jag knappt vet hur jag ska uttrycka mig. Den som kom på att man kunde göra sån, och den som sen kom på konceptet med salladsbar med självplock borde få en hedersmedalj. Jag sitter i detta nu på ett tåg på väg mot Västerås, och har avnjutit en lunch bestående av just chilipasta och har känslan av att befinna mig i himmelriket. Nåväl, det var inte bara pasta i lådan förstås, där i fanns det även bl.a. kyckling och fetaost – även det fantastiskt goda grejer.

Tåget däremot, det är inte lika underbart. Vi står just nu still mitt mellan två åkrar i ingenstans, för att det är spårproblem. Jag längtar vansinnigt mycket till den dag då det är slut på det regelbundna tågåkandet. Visserligen lär det dröja till sisådär juni innan jag slipper förlita mig till SJs resurser, men hellre inom en överskådlig framtid än inte alls. Det dröjer dock flera timmar innan jag är framme, så om jag har tur hinner vi köra ikapp en del av tiden så vi är framme i någorlunda god tid ändå. Om inte annat får jag en stund extra till att filosofera, surfa omkring och läsa den medhavda tidningen. Man ska försöka se det fina i allt, har jag hört.

x_IDA6461

Snart får jag klappa på den här godingen igen också, bara några timmar kvar.

Kommentera här:

