Det var det…

Idag var sista dagen då jag satt i föreläsningssalen med klassen för föreläsning. Nu kvarstår bara två veckor av en teamkurs som genomförs i grupp med studenter från andra utbildningar, sen ser jag ingen student utöver min uppsatspartner förrän dom sista dagarna i maj då vi alla ska presentera våra uppsatser. Det känns jättekonstigt. Under 2,5 år har vi suttit där på stolarna i skolan, ätit frukt (och bullar…) på rasterna, diskuterat allt mellan himmel och jord. Och nu är det plötsligt slut. Eller ja, vi ska nog hinna med lite frukt och bullar den där sista veckan på utbildningen också, men det är inte längre vardagsrutinen.

Nu blir det en vecka med fokus på c-uppsatsen, sedan drar teamkursen igång och därefter väntar lite mer c-uppsats och praktik. Och flytten från lägenheten i Göteborg, såklart. Konstigt, men ändå utmanande.

Det känns ju som att det var alldeles nyss jag såg den här synen på datorn, när jag loggade in för att kolla antagningsbeskedet:

wpid-screenshot_2014-08-06-13-39-222.jpg.jpeg

Kommentera här:

