Lördagsfilmen

Lördagar innebär för många att man mot kvällen parkerar sig i soffan med något gott framför en film. Det är dock inte riktigt så planen är för det här inlägget, istället ska ni denna lördag få se en kort film föreställande Wally (jag har förvarnat er, det blir väldigt mycket häst här på bloggen framöver).

Den bropassagen jag nämnde i tidigare inlägg finns nämligen på film. Det här är alltså första gången han går över, och jag tycker att han löser det fint. Förhoppningen inför framtiden är att han ska kunna hålla sig till sitt eget spår, istället för att försöka krypa upp på mig. Men han rättade sig rätt bra när jag bad honom att flytta åt sidan och inte gå över mig (och se sen hur självständigt han fortsätter på andra sidan av isspåret). Planen för framtiden är även att han ska kunna gå på längre lina över själva bron, för vid detta tillfälle försökte han ånga över i full fart eftersom Danne gått i förväg – och som liten häst vill man ju inte riskera att hamna på efterkälken.

Summa summarum: en liten film föreställande en liten häst som traskar över en liten träbro med ett litet vattendrag under, för att sen utstöta en liten gnäggning. Tittar man i bakgrunden ser man även hans kompis dra en repa i hagen samtidigt.

Kommentera här:

