Efterlängtat kattgos

Efter en natt med mycket dålig sömn (det märks att jag vant mig av med att ha katter som kliver tvärs över mig) så orkade jag sitta uppe i ungefär en timme innan jag höll på att somna rakt över mitt juiceglas vid frukosten. Så jag bestämde mig för att lägga mig i soffan och slökolla på TV, för att förhoppningsvis piggna till och kunna sätta igång med lite skolarbete. Riktigt så blev det inte. Jag la mig i soffan och satte igång TVn, så långt enligt planen, sen somnade jag. Vaknade till och såg att katterna lagt sig alldeles precis intill så att jag knappt kunde röra mig en millimeter. Somnade om igen. Vaknade på riktigt två timmar efter att jag klivit upp ur sängen första gången, och ägnade en stund åt att klappa dom efterlängtade mysdjuren. Som jag har saknat mina små pälsdjur.

Men jag hade gladeligen varit utan kattlådegrävande klockan 6 på morgonen, ylande efter mat och pälstussar som yr. Men det man får tillbaka är värt så mycket mer, så då glömmer man snabbt nackdelarna.

xIDA_0363
xIDA_4494

Kommentera här:

