Det närmar sig slutet

Nu är det inte alls mycket kvar att packa, vilket känns rent fantastiskt. Det sista kan jag egentligen svepa ner i vilken låda som helst, men det känns bättre att gå igenom varje pryl för sig och veta att det är sånt som det finns något syfte i att behålla. För annars kan det lika gärna slängas. De senaste dagarna är det en hel del som hamnat ute i soprummet kan jag lova.

Min plan är att bli klar med allt flyttpackande innan jag åker till Västerås på onsdag. Då har jag egentligen sisådär 12 dagar kvar, som kommer spenderas här i lägenheten i februari, men det känns bra att veta att allt är färdigt. De där 12 dagarna kan dessutom med fördel ägnas åt flyttstäd, så nästan allt sånt är klart innan grejerna ska köras upp. Det enda som kvarstår till sista dagen är då att packa ner det absolut sista som jag behöver ha fram till flytten (d.v.s. några tallrikar, glas, bestick, kastrull och liknande), sen kan alla lådor lastas på ett släp, lägenheten dammsugas ur och våttorkas och vips är det dags att lämna lägenheten för gott.

Ni anar inte hur gärna jag skulle ha en sån där trollstav som Merlin i filmen Svärdet i Stenen, där man bara behöver vifta på det och sjunga Higitus Figitus och vips packar alla grejer självmant ner sig i en smidig liten väska.

xIDA_5801

Kommentera här:

