Vem behöver ett gym?

Gymkort är överskattat, man kan ju lika gärna roa sig med att packa ner sitt liv i lådor och kånka omkring på dom. Idag har jag möblerat om förrådet så att det blir rätt när det är dags att lasta in grejerna i släpet om en dryg månad. Därefter har jag förflyttat färdigpackade lådor från lägenheten in i förrådet, så nu är det äntligen lite mer plats här inne. Det ser dock ut som ett bombnedslag, med grejer precis överallt, även fast staplarna med fyllda lådor flyttats undan. Förväntar mig viss träningsvärk imorgon, det är ju inte varje dag jag bär omkring på tunga grejer (tyvärr, jag hade gärna tränat hårt igen men det sätter skadan i benet stopp för). Eller ja, säckkärran har väl fått göra det mesta jobbet, men lådorna flyger ju inte ombord på den av egen kraft.

Jag har dessutom lyckats få ner allt jag vill ha med mig till Västerås innan hästens ankomst i min stora ryggsäck + en Ikeakasse, så det känns himla bra att veta att jag kan ta med allt jag vill på en gång istället för att behöva fundera över vad som är mest akut att få med sig. Hästgodis, långa grimskaft och ryktborstar hör till sånt som absolut måste med, och dom är fint packade. Schabrak och träns får däremot åka med stora flyttlasset, det dröjer ju några år innan han har användning för sånna.

Planen för resten av den här kvällen är att packa ner ännu mer, skruva isär klösträdet samt fixa någon lämplig middag av det som ligger i frysen. Äntligen fredag, eller hur var det nu?

xIDA_5347
xIDA_4813

Ett gäng kattprylar, däribland några påsar kattgodis, är också nedpackat. Klart att dom ska skämmas bort nu när jag varit ifrån dom i strax över tre veckor.

Kommentera här:

