Partyfredag!!

Termin 5 är officiellt slut. 2,5 års utbildning är genomförd. Det här måste firas, idag blir det party! Dessvärre blir det inget traditionellt party med fin mat eller god efterrätt. Istället lär jag väl festa till det med att packa en och annan låda till. Eller genom att plocka upp ännu en frusen köttfärsklump ur frysen, tina upp och tacokrydda den för att försöka äta ur allt som finns där inne innan det är dags för flytten. Men jag har åtminstone Kinder Bueno på köksbänken och hallon i frysen, så nog ska det bli lite fredagsterminsslutslyx av det hela ändå.

Dessutom tänkte jag låta helgen vara helt pluggfri. Även fast jag gärna skulle sätta fart med sånt som gäller c-uppsatsen eller den fristående kurs jag kommer läsa nu i vår så skulle hjärnan må bra av en totalpaus. Så det blir ett mellan-terminerna-lov på hela två dagar. Det gäller att passa på när man kan!

wpid-img_20140719_001935.jpg

Gammal bild på vispad grädde med krossad choklad och färska hallon. Lika lyxigt blir det inte i januari när det bara finns smaklösa, utländska hallon i butiken. Men frysta, smakfulla, svenska hallon är inte fy skam det heller, det blir bara inte lika snyggt på bild.

Kommentera här:

