Kaosväder

Imorse fixade jag en macka att äta på vägen ut till bussen. Ett knäckebröd, som jag toppade med smör och riven ost som blivit över från när jag åt tacos. Med mackan i handen klev jag ut genom dörren, och möttes av en rejäl vind. Och nu kan ju tänka er vad en rejäl vind gör med riven ost. Varje bit ost blir plötsligt till en flygfarkost utan pilot, d.v.s. den far överallt. Men det var inte mycket att göra åt det, jag fick vackert försöka hålla kvar den ost som lydigt stannat där jag lagt den, medan jag tuggade febrilt för att få i mig mackan fortast möjligt innan ännu mer ost hamnade på marken.

Lektionen vi höll för andra studenter när vi alla väl kommit fram till skolan gick fint och vi fick bra omdöme från dom efteråt. Himla roligt! När vi sen skulle ut igen var det inte bara blåsigt, nu matchades den kraftiga vinden med snöblandat spöregn. Behöver jag säga att jag kände mig som en blöt hund när jag äntligen kom hem?

wpid-20140803_090310.jpg

Kommentera här:

