Ortopedbesök

Idag var den dagen då jag äntligen fick komma till ortoped för ett utlåtande gällande mitt ben. Sen i september har jag velat få komma till någon som kan mer än allmänläkarna på vårdcentralen, men det dröjde tills nu innan jag slutligen fick kliva över tröskeln och in i ortopedens rum.

Väl där konstaterades det att minst en av musklerna i vaden är väldigt försvagad, och han valde att skicka mig vidare till magnetröntgen. Det går nämligen inte att ställa någon djupare diagnos innan man vet hur det ser ut inuti, och man vill såklart inte öppna upp och titta när det finns en metod att ta reda på det utan att behöva skära i någonting. Så om ungefär en månad borde det finnas ett svar, vilket jag verkligen ser fram emot. För så fort man vet vad det beror på blir det enklare att göra något åt.

För den som missat vad det gäller blev jag biten av en hund när jag var ute och cyklade i juni. Det har sen lett till ett rejält funktionsbortfall i fotleden (musklerna under bettet fäster i foten och styr fotleden), långdragna smärtor och att jag inte kan träna som normalt eftersom det gör för ont.

hundbettseptember

Kommentera här:

