Mål 2017

Då var det dags att presentera årets mål. Denna gång har jag inte haft lika lång tid att förbereda dom som jag brukar, eftersom jag ju lyckades glömma bort det till för några dagar sen. Men nu har jag formulerat ett gäng:

  • Ta examen från fysioterapeutprogrammet. Såklart, tre år ska knytas ihop till en examen i juni om inget oförutsett händer.
  • Resa. Detta år blir det inget specifikt resmål planerat, för då blir det bara som tidigare där det inte blir av för att jag gör nåt annat istället. London är som alltid en het kandidat (kanske som examenspresent?!), men jag är öppen för förslag.
  • Cykla totalt 60 mil. Detta brukade jag göra på en månad förut, men nu när benet börjat göra mer ont har det blivit mindre cykling och konditionen sinar. Att jag valt just 60 mil på 12 månader är för att det inte ska bli omöjligt att genomföra, och att jag inte vill pressa mig igenom för hög smärta för att nå ett mål. Dessutom vet jag i dagsläget inte hur planen är för benet framöver, så 60 mil känns rimligt.
  • Lära Valentine två trick. Med en ettåring kan man såklart inte träna kroppen så mycket som hos en vuxen häst, eftersom dom växer och ofta är ojämna. Däremot kan man träna hjärnan på dom, bl.a. genom trickträning. Det är alltså mitt mål, att lära honom minst två trick under det här året. Vilka trick det blir återstår att se.
  • Lägga upp i snitt minst två filmer på bloggen per månad. Jag har lovat att ni ska få följa min nya häst på ett bra sätt från första stund. Och hur följer man bäst om inte via film? Därför ska foton kompletteras med minst två filmer per månad. Jag väljer dock att inte påstå att alla 24 filmer måste bestå av hästar, det kan lika gärna få handla om katter eller något annat som är intressant nog att fånga på film (men något säger mig att det till större delen blir hästfilm i slutändan ändå).

xida_2869Den blivande bloggstjärnan provsmakar en selfiestick.

ÖxarárfossBild från Islandsresan, var bär det av i år?

wpid-wp-1410596256160.jpeg
I sommar sätter jag förhoppningsvis punkt för tre års programstudier på universitetet. Såhär såg det ut precis i början, i september 2014.

Kommentera här:

