Tågåkande

Då var det dags igen, att färdas i fyra timmar på ett tåg. Nu har visserligen halva tiden redan gått, men det är ändå fyra timmar totalt. Och det är tråkigt. Det ska bli så vansinnigt skönt i sommar när jag slipper åka tåg åt höger och vänster mest hela tiden. Tills dess lär det ju dock bli ännu värre, med tanke på hur mycket tåg det lär handla om under vårterminen, men det får det vara värt.

Det ska i vilket fall bli himla skönt att komma fram till min lägenhet när dagens tågfärd är över. Att få fast mark under fötterna, landa i tanken att jag då befinner mig i Göteborg igen. Och sen lägga sig i sängen och äntligen sova. Som jag har längtat.

Denna gången blir det tre veckor i Göteborg, utan Västeråsbesök. Det blir både skönt och trist på samma gång. Skönt att slippa flänga runt, trist att vara långt ifrån katter och Danne. Men sen kommer hästen upp, och jag också. Som jag längtar!

wpid-wp-1407042505382.jpg

Gammal bild, om det ändå kunde vara sådär ljust och grönt ute nu

Kommentera här:

