Årets sista dag

Årets sista dag har ägnats åt att förbereda inför slutet av januari. Hästen har numera foder och foderhink i förrådet, samt extra protein för att täcka upp för att höets proteinnivå är i lägsta laget för en unghäst. Imorgon är det dags för mig att bege mig till Västerås igen, och därefter kommer jag inte tillbaka hit förrän det är dags att ta emot det nya, högbenta gulddjuret på stallplanen, så det var lika bra att ha fodret fixat och klart innan dess. Om det ändå kunde bli sista veckan i januari nu direkt.

Men än så länge är det några timmar kvar av 2016. Dom kommer vi spendera i Dannes lägenhet. Vi tänkte ordna potatisgratäng med var sin köttbit till, och till efterrätt ska Danne fixa en pannacotta. I övrigt blir det inte mycket till nyårsfirande. Jag ska hålla koll på att djuren inte blir onödigt rädda för fyrverkerier vid tolvslaget (det brukar aldrig vara några problem, men jag vill inte riskera något), och innan dess tänkte vi hyra någon film att titta på. Nyårsfester och liknande är inte riktigt min grej, det där med nyår känns inte speciellt spännande faktiskt, det är ju som vilken annan natt som helst egentligen bara att man sen byter vilket år det är. Inte mycket mer spännande än när man byter januari mot februari, i mina ögon.

Men jag har ändå tagit mig tiden att fixa en nyårsbild. Det var inte det lättaste att fota katter som inte vill sitta i rätt position i förhållande till ljuskällorna, men man ser i alla fall att det föreställer katter på denna bild – det gjorde man inte på alla andra kan jag lova.

gottnyttar2016

Kommentera här:

