Saker löser sig

Idag är en sån där bra dag.

Här på bloggen har jag inte nämnt att det blev problem med den tänkta praktikplatsen utanför Västerås, som p.g.a. personlig anledning inte längre kunde ta emot mig som planerat. Jag har jobbat på en lösning, och idag kom det ett samtal från en mottagning en kort cykelfärd bort som sa att dom kan ta emot mig. Jag behöver alltså inte få tag i en bil för att få till mina resor till praktik och stall. Det kommer eventuellt funka att ta bussen till stallet, men om inte annat får jag be Danne snällt om skjuts dit medan han kan roa sig hos någon av hans kompisar som finns i närheten.

Idag fick jag även ett bra svar från det hästtransportsföretag jag tänkt låta Valentine åka upp hit med, så nu har jag svarat dom att jag vill boka plats till honom på den resan. Han kommer upp till Västerås i slutet av januari, vilket av två datum det blir vet vi inte förrän samma vecka som han ska åka men det spelar ingen roll för min del.

Nu hoppas jag att allt kan fortsätta att flyta på som planerat, utan plötsliga gupp i vägen. Det är dags att jag får njuta lite av tillvaron tycker jag allt. Snart är det dags att packa ihop min lägenhet, försöka sälja av de stora möblerna och flytta den större delen av mitt liv till Västerås. Sen är det bara slutspurten kvar i skolan, där mycket kan göras på distans som tur är. Om ynka fem månader och några dagar är det dags för examen, och därefter slipper jag flänga omkring så mycket som jag gör nu. Äntligen!

val28aug

Kommentera här:

