Julklappar

På mammas sida av släkten har vi ett julklappssystem som innebär att man några veckor innan jul lottar vem som köper till vem, så att varje person bara behöver ordna en julklapp och den tänkta summan är 200 kr. I år fick jag julklapp av min moster Carina, som köpt prylar med tema bakning. Tratten hade jag specifikt önskat mig, men hon träffade himla bra med resten också. Jag hade tidigare samma dag stått och försökt sikta kakao genom en sil, och flera gånger förbannat det faktum att jag inte köpt en ny muffinsplåt efter att den gamla rostat sönder. Den här muffinsplåten har dessutom ett lock med handtag, så man kan ta med sig sina mästerverk utan att riskera att dom skadas.

Planen är att dom ska invigas nån gång nu i veckan. Det kanske kan bli nyårscupcakes?

dscn0938

Kommentera här:

