På spåret

Det är inte många dagar i rad som spenderas på varje plats just nu. Jag sitter nu på ett tåg, på väg österut. Lite nordlig riktning också. Just nu befinner vi oss i Örebro, och har då strax över en timme kvar att resa. Vilken är då destinationen? Jo, det är såklart Västerås.

Västerås, som ligger på den östra halvan av Sverige. Vilseledande namn.

Med mig har jag massa packning. Vill nog inte ens tänka på vad totalvikten kan vara. Tur att jag inte ska ombord på något flyg, så jag inte riktigt behöver tänka på det. Så länge jag kan ta mig framåt någorlunda så funkar det liksom.

För att fördriva tiden diskuterar jag och Emma decilitermått över facebookchatten. Konstigare samtalsämnen har passerat under den tiden vi känt varandra. Decilitermått med böjt handtag som kan hängas över kanten på en skål heter Jonas, så är det bara, för det namnet står i botten på dom jag har.

xIDA_4507

Snart får jag äntligen träffa djuren igen. Klappa, skämma bort med god mat och tvångskrama från mormor.

Kommentera här:

