Det närmar sig

Sitter på ett tåg genom Västsverige. Solen lyser in genom fönstret och bländar så man knappt ser åkrarna utanför. En rätt härlig morgon ändå.

Började dagen med att äta frukost på Le Pain Français med Angelica. Baguett, croissant, ägg, yoghurt, juice och varm choklad, alltsammans med ett väldigt trevlig sällskap – vad mer kan man begära? Sen bar det av mot tåget och snart är jag framme i Falköping där jag ska kliva av. Där ska jag möta upp en annan vän, lämna över en julklapp jag köpt åt henne (en som hon ska ge till en annan alltså) och åka med henne hem en stund. Sen ska jag förhoppningvis få tag på mormor och morfar som jag jagat på telefon utan lycka hittills.

Denna dag kommer i övrigt bestå av fixande inför morgondagen. Några julkolor och knäck borde hinnas med, så att godisbordet är välfyllt när det är dags att sätta i sig sånt imorgon kväll.

xida_3677

Vi fotade bilder med minijulkulor och ljusslinga förra helgen, fler julbilder i samma stuk kommer dyka upp här de kommande dagarna

 

Kommentera här:

