Dan före dan före dopparedan

Den 22 december. Fortfarande ingen julstämning. Inget julpynt i min lägenhet. Men två värmeljus sprider ett svagt gult sken över vardagsrumsbordet, där dom sitter säkert placerade i var sin hållare. Det har sina fördelar att katterna är hos Danne, ändå. Idag har jag för sista gången det här året satt min fot i skolan, där vi genomförde ett seminarium om lärande. Det är väldigt intressant, men just nu har jag för mycket annat i hjärnan för att uppskatta nya kunskaper fullt ut. Också en viktig aspekt i lärandet, att ha plats och ro för det.

Nu är det sista ruschen som gäller. Nån extra julklapp ska paketeras in i papper och snöre, en väska ska fyllas med sånt som ska upp till Västerås på söndag och så ska jag ta en svängom med dammsugaren. Imorgon bär det av med tåg till Tidaholm igen.

20121211-204652.jpg

Kommentera här:

