Fyra dagar till jul

Det känns som att någon räknat jättefel. Det kan ju inte vara ynka fyra dagar kvar till julafton? Jag tänker lägga in en protest mot det i alla fall, för i mitt liv finns det ingen julstämning alls. Julklapparna är visserligen både inköpta och inslagna, men någon julkänsla har inte infunnit sig (se så många in-ord jag fick in i den meningen). Snön saknas, mina adventsljusstakar ligger i förrådet (eftersom jag ju ändå mest är ute och flänger) och här på bloggen ligger inte ens en önskelista. Jag har liksom inte riktigt haft tid för jul det här året, kan vi inte skjuta på det nån månad så jag kommer ikapp?

Eller ja, jag lär ju ha julafton i januari i vilket fall som helst. För när hästen klivit av transporten så har jag fått min födelsedagsjulklapp av mig själv i efterskott. Det är nästan så jag borde sätta ett brett rött band med en stor rosett runt magen på honom.

xIDA_4033

En gammal bild, men det ser nästan likadant ut nu. Lite färre kvarvarande löv i träden bara, i övrigt mörkt och trist.

Kommentera här:

