En touch av vardag

Så var det dags att sätta sig i skolbänken igen för en stund. Det känns så avlägset på något vis, när man spenderat så lång tid åt att vara ute på praktik. Plötsligt ska man hitta tillbaka till studietekniken och vänja sig vid tanken på att ha hundra bollar i luften igen bara några dagar innan jul. Och när julen väl kommit ska allt det där läggas på is i en vecka. Så det här är alltså en touch av den vardag jag ska återgå till efter nyår. Ingen lång återgång dock, för sen sätter det fart med praktik och c-uppsats.

Just nu roar jag mig dock med att försöka plocka ut grejer att slänga ut på salusidor. Det är inte så himla långt kvar tills jag ska flytta, och ju färre saker jag behöver packa in i ett släp desto bättre är det. Alltså ska det mesta i min lägenhet förhoppningsvis kunna säljas. Jag har allt från popcornmaskin till säng, som planeras att hamna i nya händer. Ingen här som behöver en helkroppsspegel, en soffa eller några kattlådor? Ett hantelset? Kanske nån hästbok?

catit

Kommentera här:

