En ynka dag kvar

Idag var näst sista dagen på praktiken, och även den sista dag då min handledare var närvarande. Eller ja, hon som står som handledare på pappret. I verkligheten kan man säga att jag haft fem handledare, eftersom jag kunnat följa med eller fråga samtliga på arbetsplatsen och hela tiden fått uppmaningen att ta tag i den jag ser först istället för att springa runt och leta efter en specifik.

Men eftersom på-pappret-handledaren inte jobbat imorgon tog jag med mitt avslutningsfika redan idag. Det blev saffranskakor och marknadsgodis, vilket var uppskattat. Vill ni ha receptet på saffranskakorna så kolla in här någon dag framöver, jag har tidsinställt ett sånt inlägg.

Imorgon är det alltså sista dagen. Sex veckor har försvunnit vansinnigt fort. Det som först kändes som en evighet visade sig vara betydligt kortare än så, men det betyder väl också att man haft roligt. Hade jag fått göra om det hela hade jag definitivt valt samma praktikplats, jag är ytterst tveksam till att det skulle gå att hitta ett bättre ställe att vara på.

wpid-images-1.jpg.jpeg

Såhär har det känts, men på ett positivt sätt. Hjärnan har varit full med bra och nyttiga intryck.

Kommentera här:

