Ingen söndagsvila här inte

Man ska vila på söndagar, det säger Gud. Tror jag i alla fall, visst skulle man väl vila på söndagar? Men det gäller kanske inte den som inte är med i kyrkan… Oavsett vilket har jag inte vilat idag. Istället har jag ägnat mig åt att slutföra mina sista två inlämningar i bildkursen jag läst på 25% hela hösten. Eller ja, förhoppningsvis sista, jag vågar inte ropa hej förrän dom är godkända av läraren.

Det har tagit löjligt många timmar att få dom klara. Men jag får nog skylla mig själv för det, för både nu och då har jag svävat iväg på andra platser på internet och fördrivit en stund. Men till slut blev det färdigt i alla fall. Nu ska jag bara vänta på att inlämningslänken kommer ut så jag kan få iväg dom också.

Det ska faktiskt bli riktigt skönt när det hela är klart. För det betyder att jag är helt fri att göra vad jag vill mellan jul och nyår. Inget skolarbete som ligger och väntar, istället är allt prydligt fixat och undanstädat. Ja alltså skolarbetet, i övrigt lär det inte vara varken fixat eller städat. Hos Danne lär vi nämligen få röja och ordna en del (vilket visserligen förhoppningsvis ska leda till viss prydlighet i slutändan), så att jag kan få plats där med mig själv och mina prylar framöver.

Men första anhalt nu är att genomföra de sista dagarna på praktiken. Sen ett seminarium i skolan på fredag. En helg i Västerås hos Danne. Några dagar i skolan i Göteborg. Fira jul i Tidaholm. Tillbaka till Västerås på juldagen.

Jag behöver ju inte gå omkring och fundera över vad jag ska göra i alla fall, mitt liv är ganska inrutat resten av det här året. Tack gode gud att det ändå finns en stund här och där för hjärnpaus och choklad.

Bild från i somras, jag har inte fotat någon varm choklad på sistone

Kommentera här:

