En gnagare

Även hästar kan vara gnagare, uppenbarligen. Den här grabben gillar att pilla på allt som kommer in i hagen, verkar det som. Jag har sett bild på när han hjälper till med mockningen genom att hålla i grepen och själv bevittnat när han gnager på grenar, kastar omkring med en boll, provsmakar selfiepinne… Det gäller att hålla fingrarna i styr framöver, så man inte blir misstagen för något ätbart.

xida_2947

De senaste dagarna har jag ägnat en del tid åt att kolla på filmklipp av duktiga hästmänniskor som tränar hästar. Det har varit så himla inspirerande att se hur dom jobbar löst med många olika typer av hästar och når fina resultat utan våld eller hårda metoder. Jag är så himla sugen på att sätta igång och träna den lilla guldhästen just nu. Att ta fram allt jag lärt mig av tidigare hästar och använda det för att forma honom till en trygg och säker häst, som är väl förberedd för allt vi tar oss för.

Kommentera här:

