Jag behöver fyra hjul

Fyra hjul som sitter fast på en kaross liknande en bil. Eller ja, något som faktiskt är en bil. Det behöver jag ha, har jag insett efter idag.

Har precis börjat kolla på hur jag kan ta mig till och från min praktikplats i februari (om jag inte nämnt det innan så ska den praktiken genomföras i en ort utanför Västerås), och hur jag kan ta mig förbi stallet på vägen hem. I min hjärna skulle det vara jättelätt fixat, eftersom stallet ligger strax under en mil ifrån praktikplatsen och har en busshållplats 2 km ifrån. I verkligheten var det inte alls enkelt. För i verkligheten tar 7,5 km 50 minuter med kollektivtrafik + 20 minuter gång från hållplatsen, alltså 70 minuter totalt. Ja, ni läste rätt. SJUTTIO minuter för att färdas 9,5 km. Och då har jag ändå bara räknat 20 minuter för promenaden, vilken i verkligheten lär ta längre tid om mitt ben fortsätter att göra så ont som det gjort den senaste tiden.

Och sen går tydligen bussarna en gång i timmen under högtrafik och vid lågtrafik en gång varannan timme. Det funkar liksom inte. Slutsatsen är att jag måste få tag i en bil. Och för att krångla till det extra mycket kan jag inte köra manuell bil, eftersom benet gör jätteont då (tur att det är vänster, så automat funkar!).

Så nu försöker jag kolla över min budget och se hur jag ska få ihop det hela. Busskort och bensin går ungefär jämnt upp, men sen ska den ju köpas och förvaras också. Jag vet inte hur jag ska få ihop det här.

Kommentera här:

