TBT: Wille 2012

Dags för ännu en Throwback Thursday. I september 2012 såg det ut såhär när jag och Wille var ute på tur.

Wille var Ninnas häst, som numera galopperar på de evigt gröna ängarna p.g.a. ålder. Där uppe tror jag att han mest lallar runt och äter Ahlgrens bilar. Någon grisbonde är han däremot inte, för dom djuren tyckte han var oerhört konstiga.

Just denna tur skrittade vi i godan ro iväg från stallet, när vi plötsligt hade grisar i sikte. Grannen hade satt upp staket på en åker och släppt ut ett stort gäng med grisar som friskt bökade omkring i marken. Ingen höjdare, tyckte Wille. Han spände sig, blåste upp sig så han kändes som minst tre meter hög och gjorde drakljud genom näsborrarna. Mina försök att övertyga honom om att gå förbi grisarna och fortsätta vår tur lyckades inte alls. Istället kröp han ihop och trampade nervöst på stället. Så jag fick vackert hoppa av, och leda den 22 år gamla hästen förbi de där grisarna. Han blåste för fullt, och var spänd som en fiolsträng. Men så snart vi kommit förbi de hästätande rosa djuren kunde jag hoppa igen och fortsätta turen utan missöden. Fjanthäst ;)

20120913-202511.jpg

20120913-202531.jpg

20120913-202352.jpg

Kommentera här:

