Köttfärssås till ett kompani

Idag har det tillagats köttfärssås till ett helt kompani här i köket. Min vän Veronica har varit här, så jag fixade såsen och hon testade recept på en efterrätt samt skötte spagettin. Det är bra teamwork!

Resultatet blev att efter fyra personer ätit sig mätta kunde jag ordna hela sju matlådor att ha med till praktiken framöver. Och maten fick fint betyg av såväl mormor och morfar som Veronica själv, det var ju himla roligt! Efterrätten testade bara vi två, och jodå, det ska nog gå att få till något riktigt bra om man bara kommer på rätt proportioner av innehållet. Vad det var tänkte jag hålla hemligt tills jag har ett bra recept att dela med mig av, men jag kan hittills avslöja att det innehåller toblerone och riskerar att bli farligt gott.

15137585_1377150548971135_7221389868034575717_o

Eftersom jag inte hittade någon annan bild på Veronica i arkivet just nu så fick det bli en på henne och hennes häst på hoppträning förra veckan.

Kommentera här:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.