Det blev ett VG

Jag har som vanligt tragglat med en extrakurs intill det program jag läser. För några veckor sedan skulle kursen, som handlat om idrottsfysiologi, avslutas med en stor hemtenta. Mitt mål var att få ett VG, så jag ägnade en hel massa tid åt den där hemtentan. Det skulle refereras till kurslitteratur och vetenskapliga artiklar, blandat med eget tänkande som dessutom skulle vara kreativt… Men jodå, det gick vägen till slut. För i fredags kom resultatet, och det var ett efterlängtat VG som stod där. Eftersom jag skrivit alla mina duggor (fyra minitentor längs vägen) på över 80% rätt gav det även ett VG i slutbetyg för hela kursen. Det innebär att alla mina hittills fem extrakurser jag läst parallellt med mitt program har landat på VG (vilket också varit det högsta möjliga betyget i dom). Det är inte illa pinkat!

weekendquote

Såhär har det sett ut ett tag. Men nu kvarstår bara en extrakurs inom digital bildbehandling som rullar på på 25%, den är dessutom ingen kurs där man behöver läsa in sig på massa saker utan går mer ut på att lära sig olika kommandon i photoshop och att använda dom på ett bra sätt.

Kommentera här:

