Äntligen i fas

Jag läser en bildbehandlingskurs intill min programutbildning. Den har jag prioriterat bort i några veckor, eftersom jag inte haft tid eller ork att ägna mig åt den. Så den senaste veckan har den fått desto mer uppmärksamhet, och nu kan jag stolt säga att jag äntligen är i fas även i den kursen.

Egentligen har jag inte fått lära mig särskilt mycket nytt i den, vilket är både bra och dåligt. Bra eftersom det innebär att jag inte behöver lägga ner så himla mycket tid på den, men dåligt eftersom jag hoppats på många nya kunskaper inom photoshop. Fast det kanske kommer mer nytt senare, det är ju ett tag kvar innan den är slut trots allt.

Oavsett vilket är det bra att fräscha upp sina kunskaper. Dom kan komma väl till pass sen när jag har mina djur nära igen och kan ta ett gäng bilder. Nu har jag mest gamla bilder som jag redan pillat färdigt på (det är åtminstone inte så roligt att plocka fram dom och göra om). Vanligtvis brukar jag bara fixa färgerna i mina bilder, men nu ställs det mer krav på att klippa och klistra, ta bort störande objekt i bakgrunden och bygga upp hela scener utifrån ett antal bilder. Jag höll på mycket med sånt när jag var yngre, så det är väl på tiden att jag tar upp det igen.

merlin

En gammal bild som jag gjort 2007. Jag har lärt mig en del sen dess ;)

Kommentera här:

