Nyfikna hästar

För en månad sedan var jag och Angelica nere i Skåne och klappade på mitt föl. I hans hage går även en kusin till honom. På en hel hög med bilder skulle hon envisas om att vara med, för inte kunde hon låta honom göra något själv utan att hon fick vara med och titta på. Och nog för att hon är fin, men det var ju inte henne jag främst ville ha bilder på.

xida_2869

Efter att båda fölen inspekterat filmkameran (bilden ovan) skulle Angelica försöka fota bilder på bara mig och Valentine. Försöka, var det ja. För där var stofölet inte villig att lämna över scenen. Jag bad henne backa, hon stod kvar. Jag bad henne backa, hon backade ett halvt steg. Jag bad henne backa, hon backade några steg och tog minst lika många tillbaka. Det är tur att hon är söt, hon också!

xida_2884

I nästa stall blir han ensam ettåring (alla hästar ”fyller år” i årsskiftet), men får eventuellt yngre lekkompisar nästa år. Så han blir väl ensam nyfiken en stund, undrar hur dom andra hästarna reagerar då.

 

Kommentera här:

