Stallplats fixad

Efter en del velande över stallplatser satte jag ut en sökes-annons. Det resulterade i att jag fick två svar av intresse, och de ställena tittade jag på igår. Som alltid fanns det för- och nackdelar med båda. Det slutgiltiga valet föll till slut på en plats med ett lite högre pris än jag egentligen tänkt mig, men där fanns det några fler inackorderade (i det jag valde bort hade det bara blivit jag och stallägaren), ridbana, kuperad hage samt att det ligger bättre till utifrån var Danne har sina kompisar. Så det blir nog både roligare för mig och guldhästen med fler folk och möjligheten att jobba löst och löshoppa, och Dannes bil blir inte låst till stallbesök eftersom han då kan åka med och hitta på egna grejer i närheten under tiden jag roar mig med hästen.

Det börjar kännas mer och mer verkligt nu, när bitarna faller allt mer på plats gällande den lilla hästen. Kvar på listan är att boka tid för veterinärbesiktning samt transporten upp (han ska få åka lastbil har jag tänkt, det blir samma peng som att köra själv och då slipper jag gärna att ge mig ut så långt på vintervägarna). I månadsskiftet januari/februari nån gång är det dags!

xida_2942

Kommentera här:

