Matlådor med hemkörning

Tänk så praktiskt det vore om man kunde beställa matlådor med hemkörning. Ungefär så som Danne brukar göra hemma hos sig (det har tydligen sina fördelar att ha en vän som är kock). Då hade jag omgående beställt en hel hög, för just nu funderar jag på om man kan göra en matlåda bestående av enbart mormors köttbullar och en bit gurka för att slippa laga någon mat idag.

Min trasiga hjärna blir mer och mer kass just nu. Idag har jag friskt blandat ihop ord gällande tid. Dagar blir veckor och tvärt om, månader och år blandas ihop och det är ett under att jag fick ihop mina texter rätt till slut. Jag vet liksom rätt ord i huvudet, men det kommer ut fel utan att jag märker det. Som tur är sker det bara i skrift, så det stör inte jobbet så mycket mer än att jag får läsa om det jag skrivit vid olika tillfällen för att hitta dom här felen och rätta till dom.

Väl tillbaka i huset hörde jag ett nästan dånande ringande ljud. Men inte från öronen, utan mer inuti huvudet. Jättemärklig upplevelse, men det har försvunnit efter att jag varvat ner en stund.

Jag hoppas att jag snart ska komma in i de nya rutinerna, datorprogrammen och sättet att arbeta så att hjärnan kan ta det lite lugnare framöver. Kollegorna är i alla fall toppen och staden är välkänd, så det ger ett uns av lugn i tillvaron. Ser även fram emot att få ta en paus med djuren och Danne i Västerås i helgen, det är välbehövligt!

Kommentera här:

