Praktikstart

Idag var första dagen på praktiken. Så just nu är det köttfärs i hela hjärnan av alla intryck, men jag kan i alla fall säga att det gått bra och att det verkar vara en väldigt trevlig arbetsplats!

Som ni vet sedan tidigare praktikperioder så skriver jag inte särskilt många ord om vad jag gör på praktiken, det hör liksom inte hemma på en blogg. Däremot är det fritt fram att skriva hur det känns för mig, och just nu är det som sagt en glad men väldigt trött hjärna bakom skallbenet.

Just nu är jag mest sugen på att äta Nutella direkt ur burken, men jag har ingen sån burk och efter att jag använde en del av mormors till gårdagens pannkakor vågar jag inte hämta mer där ur heller. Kan ju inte gärna länsa hela hennes Nutellaförråd. Det hela blir dock inte bättre av att tvn visar ett program där det tillverkas chokladtårtor i detta nu… Jag måste ta mig till en affär och införskaffa någon form av choklad imorgon, för annars kommer det inte stå kvar någon burk i skafferiet när mormor kommer hem.

kindercake

Den här tårtan fick Danne när han fyllde år. Jag vill göra en sån till mig själv typ nu

Kommentera här:

