Fönstershoppa

För de flesta personer betyder fönstershopping att man går i butiker och tittar på saker, men utan att köpa. För mig inkluderar det även att göra samma sak online. Jag och min vän Johanna brukade göra så, drömma oss bort på webshopparna där vi kunde plocka ner hur mycket vi ville i våra varukorgar och sen skicka våra inköpslistor till varandra. Man kunde leka miljonär för en stund, och sen bara stänga ner sidan utan att ha några varor att lägga tillbaka på rätt ställen. Då var vi kanske.. 14 år? Sen klingade det liksom av med åren. Visst har jag alltid spanat runt i olika webshoppar, men det var väldigt längesen jag verkligen fönstershoppade och la massa saker i en varukorg utan minsta tanke på att faktiskt trycka på köp-knappen i slutändan.

Men nu sitter jag här och har vansinnigt tråkigt. Så vad passar bättre än att roa sig lite på detta sätt? Jag ska omedelbart dyka in i en webbutik för hästprylar och se vad jag skulle köpt om jag haft obegränsade tillgångar på bankkontot. Vill ni se resultatet sen?

kieffersilverline

Kommentera här:

