Två av två godkända

Föreläsningen vi höll för de i termin ett blev godkänd och så även min praktiska examination som gick ut på att hålla i 20 minuter träning för stressade patienter, inom ett område som vi fick tilldelat i måndags. Två godkända av två möjliga helt enkelt.

Idag har vi inget schemalagt, utan ska på egen hand skriva en reflektionsuppgift om kursen och utbildningen. I min fristående kurs utanför mitt program ska jag även färdigställa en hemtenta som jag jobbat på i två-tre veckor nu. Så på måndag kommer min arbetsbelastning minska drastiskt, trots att jag då ska ut på praktik. När andra i klassen har sagt att det känns stressande och skrämmande att gå ut på praktik så har jag hela tiden känt att det ska bli så skönt att komma ut i verkligheten, få lägga föreläsningar och inläsning lite åt sidan ett tag (fast jag lär behöva gå tillbaka till tidigare kurser för att fräscha upp kunskaperna lite då och då) och framförallt ”bara” plugga 125% resten av terminen. De där 25 extra procenten består dessutom av en kurs i digital bildbehandling, vilket känns som vilken fritidskvällskurs som helst.

Planen var faktiskt att jag skulle fortsätta på 175% även andra halvan av terminen, men jag har tagit mitt förnuft tillfånga och bestämt mig för att det inte är värt det. Kursen lär finnas kvar i framtiden också, och det är inte värt att riskera sitt psykiska (och i förlängningen även fysiska) mående för en kurs som inte ens är livsnödvändig. Sätta sig själv i första rummet, och extrakurser i ett helt annat rum en bit ner längs korridoren helt enkelt.

xida_2942

Ser himla mycket fram emot i vår när den här lilla godingen kommer finnas i mitt liv på heltid. Snacka om själavård på högsta möjliga nivå! Jag är definitivt värd att få varva ner i stallet efter alla de högskolepoäng jag kammat hem de senaste åren. Så istället för att läsa extrakurser ska jag spendera tid med denna herre för att sida vid sida börja vandra den långa vägen mot målet att han ska bli en stabil ridhäst.

One thought on “Två av två godkända

Kommentera här:

