Hektisk dag

Idag har det varit fullt upp, kan man lugnt säga. Den började med att jag lite snabbt sådär skulle packa ihop grejerna som skulle med i bilen för att transporteras till Tidaholm respektive Västerås. Varför jag inte fixat det innan har jag inget bra svar på, det har bara inte blivit av. Sen stuvades alla prylarna samt tre katter in i bilen och vi for iväg.

Nästa stopp var som sagt Tidaholm, där en del av grejerna samt jag skulle av. Där blev vi bjudna på lunch av mormor och morfar, som fixat så att allt stod färdigt när vi anlände. Kakan, som reser i sele eftersom hon bara vrålar om hon är instängd i buren, gick på upptäcktsfärd under tiden vi åt. Dom andra två fick däremot vackert stanna i sina burar, annars hade dom nog varit kvar i Tidaholm fortfarande.

Danne fortsatte sedan vidare med djuren, medan jag var kvar i Tidaholm en stund. Därifrån blev det sen tåg hem, byte av tåg p.g.a. att sista biten var inställd för det första, och slutligen buss fram till min hållplats. Nu är jag alltså äntligen hemma, och skulle sätta igång med förberedelser inför morgondagens seminarium i skolan. Men det går dåligt, för det finns inget internet i datorn, vilket tydligen beror på något fiberfel. Istället sitter jag framför mobilen och tänker att det nog ska gå att lösa det hela imorgon. Tur i oturen att jag inte börjar förrän klockan 13.

 

Kommentera här:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.